Könyvünk a legalább
A2 vagy annál magasabb szinten lévő nyelvtanulók számára készült. Olyan
nyelvi nehézségeket gyűjtöttünk össze és dolgoztunk fel, amelyek
gyakoroltatása ilyen koncentrált formában hiányzik a kurzuskönyvekből.
Gyakorlókönyvünk bármely tankönyv kiegészítéseként használható segédlet,
válogatás olyan nyelvi jelenségekből, amelyek tapasztalatunk szerint
sok magyarul tanuló számára visszatérő gondot okoz.
A 25 fejezet a nyelvtanuló igénye, tudásszintje szerint bármely
sorrendben elvégezhető, bár természetesen a fejezetek sorrendiségében az
A2 szinttől a B1-ig haladó út körvonalazódik. A B1 szinthez közelebb
állóknak ismétlésként ajánljuk az inkább A2-es szintnek megfelelő
fejezeteket.
A fejezetek egységesen három fő részből állnak.
Az első egységben a tárgyalt nyelvi jelenségeket példák segítségével
mutatjuk be, és a példákon keresztül magyarázzuk el. Ez a rész
kétnyelvű, ezzel segítjük az önállóan, tanár nélkül tanulókat.
A második egységben leíró vagy párbeszédes szöveg következik, hogy a
nyelvtanuló szövegkörnyezetben is láthassa a tárgyalt jelenségeket. A
szövegek könnyebb megértését kétnyelvű miniszótár segíti, amelyben a
kulcsszavakat adjuk meg.
A harmadik, s egyben legterjedelmesebb egységet a gyakorló feladatok
alkotják. Az első feladat a szöveghez kapcsolódik, annak megértését
ellenőrzi. Ezt követik a feleletválasztós és kiegészítendő feladatok
sora. A feladatok között vannak olyanok, amelyek összefüggő szövegre
épülnek.
A megoldókulcsban közreadjuk a feladatok megoldását.
*
Our book has been written for language learners with A2 or higher
level skills. We collected and presented difficulties that are usually
not dealt with in such depth in course books regarding their right
usage. Our workbook can be used as supplementary material to any course
book, as it is a selection of Hungarian usage that keeps causing
problems to language learners according to our experience.
The 25 chapters can be studied in any order depending on the
language learner's needs and level of knowledge although they are
arranged to outline a path leading from A2 to B1 levels. Learners of B1
level can use the A2 level chapters for revision.
Every chapter consists of three main parts.
In the first part we present the phenomenon with the help of examples
and we also use the examples to explain it. This part is bilingual,
which facilitates self-study.
The second part contains a descriptive text or a dialogue, so
learners can see the context of the examined phenomenon. A bilingual
mini vocabulary containing the key words helps the learners to
understand the texts more easily.
The third and longest part contains the exercises. The first
exercise refers to the text and checks if the learner has understood it.
It is followed by a series of multiple choice questions and gap filling
exercises. There are exercises based on a coherent text.
In the key the learners can find the correct answers.